Cookie beállításokkal kapcsolatos információk

A Veterán Autóalkatrész Webshop cookie-kat használ annak érdekében, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtson weboldalán, ezen felül pedig releváns ajánlatokat jelenítsen meg látogatói részére. A cookie beállításokat a 'Beállítások módosítása' gombra kattintva tudod megváltoztatni, ha szeretnél többet megtudni szabályzatunkról, kérjük kattintson ide!
Menü
Itt jársz: > Kezdőlap >

Blog

Érdekelnek a régi autók? Esetleg áll is egy a garázsban? Netán veterán autók felújításával foglalkozol?

Bármelyik legyen is igaz rád, gyere és csatlakozz a Veterán Autókedvelők Közösségéhez, ahol mindenkinek közös hobbija az öreg autók megmentése, felújítása.

Itt biztos, hogy barátokra találsz! Kattints a képre, hogy csatlakozz!

Verterán autókedvelők Csoportja

Gyerekkorunkban autós kártyákkal játszottunk, gyűjtöttük a Turbó rágóból az autós képeket, és szinte biztos, hogy valahol volt egy Porsche, Ferrari, Lamborghini, vagy más különleges szuper sportkocsiról egy poszter a falon.

Mióta vannak mozgó járművek, azóta léteznek váltók is. Az első váltók egy fokozatúak voltak, vagyis direktbe volt kötve a motor és a hajtott kerék. Ez egészen egyszerű volt, a motor fordulatszáma határozta meg a jármű sebességét. Azonban a sebesség megszállottjainak ez hamar kevésnek bizonyult, és innen kezdett érdekessé válni a történet.

A karburátor vagy más néven porlasztó az Otto-motorok által igényelt levegő-üzemanyag keverék előállítására szolgáló szerkezet. A ma is használt karburátor ősét, 1893-ban Csonka János és Bánki Donát fejlesztette ki és szabadalmaztatta. Az eszköz megoldotta a motorok hatékony működéséhez szükséges benzin és levegőkeverék előállítását.

Ahány márka, annyi rajongó, ám vannak gyártók, akiknek sikerült kiemelkedőt alkotni. Ha felsőkategóriás gépjárművekről van szó, sokakban az elsők között merül fel a Mercedes név, amely teljesen megérdemelten vált híressé.

 

Ahogyan arról rendszeresen írni szoktunk, a veterán autók sok esetben komplexebb odafigyelést, gondoskodást  és nem utolsó sorban más anyagokat igényelnek, mint fiatalabb társaik. Ezért kicsit bonyolultabb a megfelelő olaj kiválasztása, mint egy pár éves autónál, így nem árt feltérképezni a piacot mielőtt a vásárlás mellett döntesz.

Mindenkinek a saját veteránja a legdrágább, amelyre hosszú éveken át várt, vagy épp évek óta bütykölgeti, tökéletesítgeti. Ám van néhány darab, amely mind közül kiemelkedik. Azokat az autócsodákat hoztunk ma el, amelyek értéke az elmúlt években az egekbe szökött, és ezzel kiérdemelték a világ legdrágább veteránjai címet.

Ahogyan arról már írtunk ezeknél a modelleknél meghatározó tényező a kor. A borokhoz hasonlóan az idő tovább nemesíti őket, de természetesen a legnevesebb gyártók kezdeti előnyökkel ruházzák fel modelljeiket. De lássuk is a listát azokról, akik kiérdemelték a legelőkelőbb piaci helyeket.

A tárgyak többségére ma már igaz, hogy pótolhatók. Értékeink nagy részéből több darab is létezik, bármikor be tudunk szerezni egy másikat, és sokszor épp erre vágyunk, újat venni.

Érdemes-e időt fektetni a javítgatásba? Na, ez az a kérdés, amelyet egy veteránautó tulajdonosnak tilos feltenni. Hiszen, ha valamit érdemes újítgatni, akkor az egy klasszikus, mivel a befektetett energiával csak az értékét növeled.

A téli időszakban autódnak fokozott védelemre és ellenőrzésre van szüksége, hiszen a hideg hatására számos olyan probléma előkerülhet, amelyek eddig rejtve voltak, vagy épp maga az alacsony hőmérséklet is lehet a kiváltó ok.