Barion Pixel

Cookie beállításokkal kapcsolatos információk

A Veterán Autóalkatrész Webshop cookie-kat használ annak érdekében, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtson weboldalán, ezen felül pedig releváns ajánlatokat jelenítsen meg látogatói részére. A cookie beállításokat a 'Beállítások módosítása' gombra kattintva tudod megváltoztatni, ha szeretnél többet megtudni szabályzatunkról, kérjük kattintson ide!
Menü
Itt jársz: > Kezdőlap >

Blog

Érdekelnek a régi autók? Esetleg áll is egy a garázsban? Netán veterán autók felújításával foglalkozol?

Bármelyik legyen is igaz rád, gyere és csatlakozz a Veterán Autókedvelők Közösségéhez, ahol mindenkinek közös hobbija az öreg autók megmentése, felújítása.

Itt biztos, hogy barátokra találsz! Kattints a képre, hogy csatlakozz!

Verterán autókedvelők Csoportja
 

A fékbetétek az autó fékrendszerének egyik legfontosabb alkatrésze, amely a féktárcsával együtt biztosítja a jármű megfelelő lassítását és megállítását. A fékbetét egy olyan súrlódó anyagból készült lapka, amely a féknyereg által összenyomódik a forgó féktárcsával, ezzel átalakítva a mozgási energiát hővé. A fékbetét tehát nagy terhelésnek van kitéve, ezért idővel kopik és elvékonyodik. Ha a fékbetétek túl vékonyra kopnak, akkor nem tudják megfelelően ellátni a feladatukat, és veszélyes lehet a közlekedésben.

 

 

Egy autó motorjának egyik leggyakrabban meghibásodott alkatrésze a hengerfej. Rendszerint ennek felújítása viszonylag kisebb beavatkozással megoldható, hiszen nem kell az egész motort teljesen szétszedni, „csak” a hengerfejet kell levenni a motorról.


Ilyenkor merül fel a kérdés, hogy felújítsuk-e a hibás hengerfejet vagy esetleg cseréljük azt. Íme ehhez néhány támpont.

 

 

A legtöbb autó motorját a rendszeres karbantartás ellenére időről időre javítani kell. Az egyik legkönnyebben meghibásodó főegység a hengerfej, amelyet ha megsérül, annál veszélyesebbnek bizonyulhat, minél tovább nem javítják. 


Íme, néhány figyelmeztető jel, amely a hengerfej hibájára utalhat.

 

 

A hengerfejtömítés egy speciális tömítés, ami a hengerfej és a motorblokk között helyezkedik el. A hengerfejtömítés feladata, hogy megakadályozza az égéstermékek, az olaj vagy a hűtőfolyadék egymással történő keveredését. Így biztosítja, hogy a henger megfelelő nyomást és hőmérsékletet tudjon fenntartani, és hatékonyan tudjon működni.

A hengerfejtömítés tehát nélkülözhetetlen az autó motorjának optimális teljesítményéhez. Ebben a cikkben elmondjuk neked, hogy miért kell odafigyelned a hengerfejtömítésre, és milyen jelek utalnak arra, ha cserélni szükséges

 

 

Egy autó motorjának egyik leggyakrabban meghibásodott alkatrésze a hengerfej. Rendszerint ennek felújítása viszonylag kisebb beavatkozással megoldható, hiszen nem kell az egész motort teljesen szétszedni, „csak” a hengerfejet kell levenni a motorról.

De ilyenkor jön a kérdés, mennyibe kerül ez a javítás?

 

Az elmúlt több mint 20 év alatt elég sokszor hallottam az következő mondatot: „Lesíkoltunk a hengerfejből 0,15 mm-t, tegyünk fel eggyel vastagabb hengerfej tömítést”.

Tegyük most tisztába, miért is van a legtöbb esetben több féle vastagságú hengerfej tömítés a dízel autókhoz.

 

Bizonyára sokakkal előfordult már, hogy egy régi autó esetében nem volt meg a megfelelő meghúzási nyomaték egy csavar meghúzásához. Ilyenkor indul az agyalás, hogy mennyivel is kell meghúzni egy csavart. Íme, egy kis segítség, hogy ne legyen ezzel se probléma.

 

Már talán sokan nem emlékeznek rá, de a ’80-as évekig még ólommal adalékolták az üzemanyagokat. Ennek oka a jobb égés, a magasabb kopogástűrés, valamint az üzemanyagrendszer fém alkatrészeinek, főleg a szelepülékeknek a kenése volt. Csak hát közben kiderült, hogy ez nem igazán hat pozitívan a légutakra, ezért az üzemanyagok ólommal való adalékolását betiltották.

 

A Weber rengeteg különböző karburátor-modellt készített az évek során.

Sajnos - néhány más márkától eltérően - sok Weber karburátor szinte teljes egészében egyedi alkatrészekből áll, amelyeket egyetlen más modell sem használ. Csak az alkatrész egy része csereszabatos az egyes típusok között. Ez azt jelenti, hogy pontosan meg kell határoznia karburátor modelljét ahhoz, hogy alkatrészt lehessen hozzá keresni.