Cookie beállításokkal kapcsolatos információk

A Veterán Autóalkatrész Webshop cookie-kat használ annak érdekében, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtson weboldalán, ezen felül pedig releváns ajánlatokat jelenítsen meg látogatói részére. A cookie beállításokat a 'Beállítások módosítása' gombra kattintva tudod megváltoztatni, ha szeretnél többet megtudni szabályzatunkról, kérjük kattintson ide!
Menü
Itt jársz: > Kezdőlap >

Blog

Érdekelnek a régi autók? Esetleg áll is egy a garázsban? Netán veterán autók felújításával foglalkozol?

Bármelyik legyen is igaz rád, gyere és csatlakozz a Veterán Autókedvelők Közösségéhez, ahol mindenkinek közös hobbija az öreg autók megmentése, felújítása.

Itt biztos, hogy barátokra találsz! Kattints a képre, hogy csatlakozz!

Verterán autókedvelők Csoportja

Mindenkinek a saját veteránja a legdrágább, amelyre hosszú éveken át várt, vagy épp évek óta bütykölgeti, tökéletesítgeti. Ám van néhány darab, amely mind közül kiemelkedik. Azokat az autócsodákat hoztunk ma el, amelyek értéke az elmúlt években az egekbe szökött, és ezzel kiérdemelték a világ legdrágább veteránjai címet.

Ahogyan arról már írtunk ezeknél a modelleknél meghatározó tényező a kor. A borokhoz hasonlóan az idő tovább nemesíti őket, de természetesen a legnevesebb gyártók kezdeti előnyökkel ruházzák fel modelljeiket. De lássuk is a listát azokról, akik kiérdemelték a legelőkelőbb piaci helyeket.

A tárgyak többségére ma már igaz, hogy pótolhatók. Értékeink nagy részéből több darab is létezik, bármikor be tudunk szerezni egy másikat, és sokszor épp erre vágyunk, újat venni.

Érdemes-e időt fektetni a javítgatásba? Na, ez az a kérdés, amelyet egy veteránautó tulajdonosnak tilos feltenni. Hiszen, ha valamit érdemes újítgatni, akkor az egy klasszikus, mivel a befektetett energiával csak az értékét növeled.

A téli időszakban autódnak fokozott védelemre és ellenőrzésre van szüksége, hiszen a hideg hatására számos olyan probléma előkerülhet, amelyek eddig rejtve voltak, vagy épp maga az alacsony hőmérséklet is lehet a kiváltó ok.

A dugattyú a belső égésű motorok egyik alapvető alkatrésze. Feladata, hogy a létrejött gáznyomást felfogja, majd továbbítsa a főtengely számára. Ezzel együtt a motor leginkább igénybevett eleme, hiszen az égéstéri gázok nyomása, és azok folyamatos feszítő erejével is meg kell birkóznia.

  Beköszöntött a hideg időszak, lassan ideje gondolni a télre. Ahogy a szervezetünket, az otthonukat úgy az autónkat is felkészítjük az időjárás változásaira. Egy veteránnak pedig még különlegesebb bánásmódra van szüksége.

 

A siklócsapágyak kialakításáról szóló cikkemet már korábban meg kellet volna írnom, azonban én belecsaptam a lecsóba a fehérfém csapágyak gyártásával és a csapágyak fejlődésével. Most pótlom a korábbi hiányosságot. Lássuk, milyen csapágy típusok is vannak.

 

 

A háború előtti járművek motorjainál nagyon sok esetben fehérfém csapágyakat alkalmaznak. A múlt heti rövid videóban végignézhetted, hogyan készül egy ilyen fehérfém csapágy. Ha lemaradtál róla, itt bepótolhatod.

Első ránézésre ezeknek a csapágyaknak a gyártása nem igazán bonyolult. Nem kell hozzá bonyolult géppark, azonban annál több szaktudás és tapasztalat.

 

Néz meg ezt a rövid kis videót! Így készül a fehérfém csapágy.