Barion Pixel

Cookie beállításokkal kapcsolatos információk

A Veterán Autóalkatrész Webshop cookie-kat használ annak érdekében, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtson weboldalán, ezen felül pedig releváns ajánlatokat jelenítsen meg látogatói részére. A cookie beállításokat a 'Beállítások módosítása' gombra kattintva tudod megváltoztatni, ha szeretnél többet megtudni szabályzatunkról, kérjük kattintson ide!
Menü
Itt jársz: > Kezdőlap >

Blog

Érdekelnek a régi autók? Esetleg áll is egy a garázsban? Netán veterán autók felújításával foglalkozol?

Bármelyik legyen is igaz rád, gyere és csatlakozz a Veterán Autókedvelők Közösségéhez, ahol mindenkinek közös hobbija az öreg autók megmentése, felújítása.

Itt biztos, hogy barátokra találsz! Kattints a képre, hogy csatlakozz!

Verterán autókedvelők Csoportja
 

Egy autó motorjának egyik leggyakrabban meghibásodott alkatrésze a hengerfej. Rendszerint ennek felújítása viszonylag kisebb beavatkozással megoldható, hiszen nem kell az egész motort teljesen szétszedni, „csak” a hengerfejet kell levenni a motorról.

De ilyenkor jön a kérdés, mennyibe kerül ez a javítás?

 

Az elmúlt több mint 20 év alatt elég sokszor hallottam az következő mondatot: „Lesíkoltunk a hengerfejből 0,15 mm-t, tegyünk fel eggyel vastagabb hengerfej tömítést”.

Tegyük most tisztába, miért is van a legtöbb esetben több féle vastagságú hengerfej tömítés a dízel autókhoz.

 

Bizonyára sokakkal előfordult már, hogy egy régi autó esetében nem volt meg a megfelelő meghúzási nyomaték egy csavar meghúzásához. Ilyenkor indul az agyalás, hogy mennyivel is kell meghúzni egy csavart. Íme, egy kis segítség, hogy ne legyen ezzel se probléma.

 

Már talán sokan nem emlékeznek rá, de a ’80-as évekig még ólommal adalékolták az üzemanyagokat. Ennek oka a jobb égés, a magasabb kopogástűrés, valamint az üzemanyagrendszer fém alkatrészeinek, főleg a szelepülékeknek a kenése volt. Csak hát közben kiderült, hogy ez nem igazán hat pozitívan a légutakra, ezért az üzemanyagok ólommal való adalékolását betiltották.

 

A Weber rengeteg különböző karburátor-modellt készített az évek során.

Sajnos - néhány más márkától eltérően - sok Weber karburátor szinte teljes egészében egyedi alkatrészekből áll, amelyeket egyetlen más modell sem használ. Csak az alkatrész egy része csereszabatos az egyes típusok között. Ez azt jelenti, hogy pontosan meg kell határoznia karburátor modelljét ahhoz, hogy alkatrészt lehessen hozzá keresni.

 

Bár a mai autóknál már nem találkozunk karburátorokkal, régen nélkülözhetetlen részét képezték a járműveknek. Minden gyártónak megvolt a saját jelölése, amelyek között nem könnyű eligazodni.

Az egyes betű és szám kombinációknak megvan a sajátos értelme, amelyek megértésében igyekszünk segíteni.

Csapágyhibák  

A vízpumpa az autók egyik legalapvetőbb alkatrésze, ami nem más, mint egy egyszerű centrifugál szivattyú. E nélkül az egyszerű alkatrész nélkül viszont a motor megfőne, hiszen ez keringeti a hűtő folyadékot a motor, a hengerfej, a hűtő és a többi alkatrész között fenntartva ezzel a megfelelő hőmérsékletet.

Nézzük, milyen problémák léphetnek fel egy vízszivattyú esetében.

Csapágyhibák  

Egy autó motorjának életében legalább kétszer akkora a valószínűsége annak, hogy a hengerfej hibásodik meg, mint a forgattyús ház. Ennek több oka is van. Itt áramlik át nem csak az üzemanyag levegő keverék, hanem az égési gázok is, ami nagy hőterhelést eredményez az összes alkatrészre. Ezen kívül a motor vezérlése jelentős mechanikai terhelést is eredményez. Ez a kettős terhelés eredményezi a hengerfej alkatrészek megnövekedett igénybevételét.

A leglátványosabb meghibásodások a szelepeknél jelentkeznek, íme néhány példa ezekre.

Csapágyhibák  

Naponta használunk olyan tárgyakat, melyek számos csavarkötést tartalmaznak. A csavarkötés a legelterjedtebb módja két alkatrész biztonságos, oldható egymáshoz rögzítésének. Nagyon sokféle méretben és változatban léteznek, mindegyikben közös azonban, hogy az alkatrészek tartós rögzítését biztosítják. Ezért nagyon fontos a szorítóerő és a csavarfeszültség hosszú távú megtartása a kötéseknél.