Barion Pixel

Cookie beállításokkal kapcsolatos információk

A Veterán Autóalkatrész Webshop cookie-kat használ annak érdekében, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtson weboldalán, ezen felül pedig releváns ajánlatokat jelenítsen meg látogatói részére. A cookie beállításokat a 'Beállítások módosítása' gombra kattintva tudod megváltoztatni, ha szeretnél többet megtudni szabályzatunkról, kérjük kattintson ide!
Menü
Itt jársz: > Kezdőlap > Blog >

Mit kell tudni az elkopott fékbetétről

 

Sok olyan autótulajdonos van, aki nem tartja elsődlegesnek a fékkarbantartást – egészen addig, amíg valami nem stimmel. Ne kövessük el ezt a hibát! Ha lenyomjuk a fékpedált, a fékrendszer alkatrészeinek összetett hálózata lép működésbe. A rendszer megfelelő működése érdekében bizonyos alkatrészeket rendszeres időközönként cserélni kell. Ezen alkatrészek közül valószínűleg a fékbetéteket fogjuk leggyakrabban lecserélni.

 

Jelek, amely az elkopott kékbetétre utalnak

Hibajelző lámpa felvillan

A legtöbb modern gépjárműben a fékbetétek kopásjelző vezetékkel vannak ellátva. Ez bele lehet integrálva a fékbetétbe, de a legtöbb esetben ez egy külön alkatrész, amely a fékbetéthez rendelhető. A fékbetét kopó része a minimum alá kopik, akkor ezt jelzi a műszerfalon.

Szemrevételezés

Az elkopott fékbetét ellenőrzésének legbiztosabb módja a szemrevételezés. Néhány felni és fékrendszer esetében ezt kiszerelés nélkül szemmel is ellenőrizhető. Ha szükséges, akkor a felni leszerelésével már biztosan látható a fékbetét kopás mértéke.

Az autó megállítása több időt vesz igénybe, mint korábban

Ha a fékbetéteket hosszú, megszakítás nélküli érintkezésre kényszerítjük a féktárcsával, mindkét alkatrész felmelegszik. A folyamat során idővel csökken az a képességük, hogy egymáshoz szükséges súrlódást generáljanak. Ennek eredményeként azt tapasztalhatjuk, hogy az autó nem áll meg olyan gyorsan, mint korábban.

Fékezéskor az autó húz valamelyik oldalra

Az autó fékbetétei nem mindig ugyanolyan mértékben kopnak el. Néha az egyik oldalon lévők gyorsabban elvékonyodnak, mint a másik oldalon lévők. Ha ez megtörténik, az autó enyhén balra vagy jobbra húzódhat, ha megnyomjuk a féket.

A fékpedál lenyomásakor rezeg

Ha a fékpedál hevesen remeg fékezéskor az is lehet a fékbetétek problémája. A fékbetéteket általában egyfajta kötőgyantával tartják össze. Ahogy minden fékbetét elhasználódik, ez a ragasztó felforrósodik,és elkenődik a féktárcsán. Ideális körülmények között egy réteget képez, amely egyenletesen oszlik el a lemez felületén. De ha egy fékbetét túlmelegszik, előfordulhat, hogy a gyanta nem egyenletesen oszlik el.

A lüktető fékpedál nem megbízható. Ha ez a probléma nem szűnik meg, veszélybe kerülhet a biztonságos fékezés képessége. Amikor a fékbetét karbantartásáról van szó, a biztonságra törekedjünk, és ne halogassuk.

A lényeg, hogy ne vezessünk kopott fékbetéttel. Bár technikailag nincs akadálya, de a fékbetétek szükség szerinti cseréje és a fékrendszer rendszeres karbantartása meghosszabbíthatja a fékrendszer egyes alkatrészeinek élettartamát, megerősítheti a fékbiztonságot, és még az általános vezetési élményt is javíthatja.

Egy egyszerű fékellenőrzés segíthet elkerülni a járművel kapcsolatos további problémákat, ennek ellenére egyes becslések szerint az úton közlekedő sofőrök 25%-a kopott fékekkel vezet.

Nagy Károly
  Nagy Károly  
Tartalomhoz tartozó címkék: Szakmai cikkek
blog comments powered by Disqus